Technologia chemiczna, Politechnika Krakowska - opinia studenta VI roku studiów stacjonarnych
Jak wygląda nauka na pierwszym roku?
Bardzo dużo wymagają.
Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?
Choć uczelnia oferuje podstawowe warunki do zdobywania wykształcenia, brakuje jej odpowiedniego zaangażowania w zapewnienie wysokiego poziomu nauczania, praktycznych możliwości rozwoju oraz wsparcia dla studentów. Warto, aby instytucja skoncentrowała się na poprawie organizacji, wyposażenia i współpracy z rynkiem pracy, aby lepiej odpowiadać na potrzeby studentów i wymogi współczesnego świata.
Jaka atmosfera panuje na uczelni?
Niska jakość organizacji – Harmonogramy zajęć często zmieniają się w ostatniej chwili, co utrudnia planowanie czasu. Brakuje jasnych informacji, a administracja często odpowiada z dużym opóźnieniem lub wcale.
Przestarzały program nauczania – Materiały dydaktyczne są w dużej mierze nieaktualne. Zamiast przygotowywać studentów do współczesnego rynku pracy, zajęcia opierają się na teorii, która ma niewiele wspólnego z realiami zawodowymi.
Jak jest z mieszkaniem?
jest ok
Życie w mieście
Kraków super
Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki
Niska jakość organizacji – Harmonogramy zajęć często zmieniają się w ostatniej chwili, co utrudnia planowanie czasu. Brakuje jasnych informacji, a administracja często odpowiada z dużym opóźnieniem lub wcale.
Niedostateczne wsparcie dla studentów – W wielu przypadkach studenci pozostawieni są sami sobie, szczególnie w sytuacjach trudnych. Opiekunowie roku i biuro spraw studenckich nie zawsze są pomocni.
Podejście wykładowców i atmosfera pracy – Niektórzy wykładowcy wykazują się lekceważącym podejściem do studentów, a zdarzają się także sytuacje, które można uznać za mobbing. Zamiast wspierać, wywierają presję psychiczną, stosując niekonstruktywną krytykę i publiczne upokorzenia. Tego rodzaju praktyki są nie do zaakceptowania w środowisku akademickim i powodują ogromny stres u studentów.