Analityka medyczna, Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych
Jak wygląda nauka na pierwszym roku?
Na pewno ilość nauki jest większa niż w liceum, sam zakres materiału jest większy niż to do czego jest przyzwyczajony licealista. Jednak osoba, która napisała dobrze maturę z biologii i chemii może zdecydowanie czuć się lepiej ze stanem swojej wiedzy.
I semestr:
Anatomia (egzamin) nie wyczerpuje on wszystkich aspektów i trochę ma się wrażenie, że prowadzący nie wiedzą co chcą robić (prowadzący niezbyt podchodzą do tego przedmiotu), ale gdy samemu się przysiądzie i przeanalizuje prezentacje jest w porządku [ocena ogólna: 7.5/10]
Biologia medyczna (egzamin) dużo wiedzy bazuje na biologii licealnej, są pewne rozszerzenia choć niewielkie, zajęcia z mikroskopem i trochę doświadczeń [ocena ogólna: 7/10]
BHP online [ocena ogólna 7/10]
Biofizyka medyczna - przedmiot trochę wymagający, najbardziej aspekt fizyczny gdzie faktycznie są obliczenia, jednak prowadzący są bardzo pozytywni i da się dogadać [6.5/10]
Chemia organiczna (egzamin) przedmiot mocno rozbudowany, priorytet to dobre zrozumienie i słuchanie wykładów, bo egzamin faktycznie dosyć trudny. Prowadzący raczej przyjemni i do dogadania [6/10]
Chemia ogólna i nieorganiczna (egzamin) przedmiot odwołujący się do tematów z chemii z liceum. Dodatkowo zaliczenie praktyczne z analizy jakościowej. Obecne seminaria rachunkowe. Przedmiot sam w sobie w porządku, jednak sposób jego prowadzenia już niezbyt. Przychodzisz na zajęcia przygotowany, możliwość konsultacji jest utrudniona, bo prowadzący wychodzą z założenia, że masz to wiedzieć, z czasem da się chociaż trochę dogadać [5.5/10]
Historia medycyny przedmiot niezbyt interesujący i trochę wymagający (mikrofon, kamerki, pytania) [ocena ogólna: 4.5/10]
Język angielski przedmiot raczej w porządku choć niezbyt się czegoś nauczysz, są pewne tematy, które zaciekawią [6/10]
Przysposobienie biblioteczne online [7/10] tylko za formę (nie rozumiem po co specjalny przedmiot do tego)
Wf w zależności od wyboru dla mnie [8.5/10]
Statystyka z elementami matematyki przedmiot gdzie lecisz z materiałem dosyć szybko i jeśli byłeś na matematyce rozszerzonej to będzie to trochę łatwiejsze. Prowadzący w porządku [6.5/10]
Semestr II
Chemia analityczna (egzamin) kolejna chemia, która skupia się tym razem na analizie ilościowej, zdecydowanie jedna z bardziej wymagających chemii w tym semestrze, rozszerzająca obliczenia i teorię. Prowadzący mają problem z ciekawym i łatwym sposobem wyłożenia wiedzy (czytanie prezentacji). Tutaj trzeba dużo się uczyć i doczytywać wiedzę z podręczników. Prowadzący raczej wychodzą z założenia, że wiesz co masz zrobić, więc lekki problem z pomocą jest [5/10]
Chemia fizyczna i znów... chemia. Jest to przedmiot rozbudowany o wiele aspektów. Mamy tu laboratoria, wykłady i oczywiście ćwiczenia rachunkowe. Generalnie prowadzący są pozytywni i da się dogadać, pomagają raczej. Zaliczenie końcowe trudne, należy naprawdę dobrze się do niego przygotować [5.5/10]
Fizjologia (egzamin) sam przedmiot ciekawy, jednak sposób prowadzenia zajęć, kolejność, podejście do studentów już
niezbyt. Notowanie wszystkiego co się da. Ocena [3.5/10]
Higiena i epidemiologia przedmiot średni pod kątem ciekawości jednak ze względu na prowadzących i sposób realizacji zajęć to jest to przedmiot z kategorii może być [6/10]
Histologia (egzamin) przedmiot ciekawy, jednak forma wykładania wiedzy a raczej długość jej trwania powoduje, że niezbyt jest się w stanie wszystko wchłonąć. Prowadzący różni, ja miałem dobrą prowadzącą. Wejściówki do zrobienia. [7/10]
Kwalifikowana pierwsza pomoc przedmiot aby był, zakres teoretyczny przerobiony i wyćwiczony na zasadzie omówienia problemów, podejście prowadzącego raczej w porządku [6/10]
Naukowa Informacja Medyczna przedmiot nie wiem po co jest, bo tak naprawdę to lekkie rozszerzenie przysposobienia bibliotecznego online [6.5/10]
Ochrona własności intelektualnej i dane osobowe przedmiot może lekko interesujący, ale taki zapychacz raczej [6/10]
Socjologia nie można określić po co ten przedmiot jest, ale przynajmniej podejście prowadzącego jest w porządku [6/10]
Technologie informacyjne w medycynie laboratoryjnej to takie zajęcia informatyki, generalnie można robić co się chce, ale zachęcam chociaż trochę słuchać lub skupić się mocno na zajęciach przed zaliczeniem. Podejście prowadzących bardzo prostudenckie i kilka ciekawych rzeczy można z tych zajęć wynieść [6.5/10]
Wf i język angielski jak powyżej
Zwracam uwagę, że np. ocena 6 nie jest równa. Bo przedmioty takie jak chemie itd. są przedmiotami ważnymi to i waga oceny jest ważniejsza. Przedmioty "zapychacze" "online" itd. mają taką ocenę ze względu podejścia do studenta, ciekawości i przydatności
Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?
Uczelnia dysponuje paroma kołami naukowymi natomiast nie mam zdania na tym etapie o tym. Kierunek daje wiele możliwości
Jaka atmosfera panuje na uczelni?
Uczelnia jest słabo zorganizowana, studenci są różni, część jest w porządku, część pracuje tylko dla siebie. Prowadzący również charakteryzują się różnorodnością w podejściu
Jak jest z mieszkaniem?
-
Życie w mieście
Miasto zapewnia wiele możliwości, jednak ostatnie remonty dróg i rozbudowy linii tramwajowych znacząco wpływają na dojazdy osobom mieszkającym dalej od uczelni
Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki
Jeśli wybierasz WUM, bo uważasz, że jest to niesamowita uczelnia, która ma dużą jakość kształcenia, dobrą organizację, wybitnych prowadzących itd. to proponowałbym przemyśleć rekrutację na innych uniwersytetach. Jak na doświadczenie z 1 roku studiowania tutaj nie widzę zbytnich plusów