Opinie o uczelniach

Stale poszerzana baza opinii o kierunkach studiów i uczelniach z całej Polski. Znajdziecie tu m.in. opinie z uczelni medycznych, technicznych i humanistycznych.
Baza zawiera subiektywne, anonimowe opinie. Jeżeli nie zgadzasz się z opinią na temat swojej uczelni - napisz własną.

Znalezionych opinii - 3

Analityka medyczna, Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

2

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Na pewno ilość nauki jest większa niż w liceum, sam zakres materiału jest większy niż to do czego jest przyzwyczajony licealista. Jednak osoba, która napisała dobrze maturę z biologii i chemii może zdecydowanie czuć się lepiej ze stanem swojej wiedzy.
I semestr:
Anatomia (egzamin) nie wyczerpuje on wszystkich aspektów i trochę ma się wrażenie, że prowadzący nie wiedzą co chcą robić (prowadzący niezbyt podchodzą do tego przedmiotu), ale gdy samemu się przysiądzie i przeanalizuje prezentacje jest w porządku [ocena ogólna: 7.5/10]
Biologia medyczna (egzamin) dużo wiedzy bazuje na biologii licealnej, są pewne rozszerzenia choć niewielkie, zajęcia z mikroskopem i trochę doświadczeń [ocena ogólna: 7/10]
BHP online [ocena ogólna 7/10]
Biofizyka medyczna - przedmiot trochę wymagający, najbardziej aspekt fizyczny gdzie faktycznie są obliczenia, jednak prowadzący są bardzo pozytywni i da się dogadać [6.5/10]
Chemia organiczna (egzamin) przedmiot mocno rozbudowany, priorytet to dobre zrozumienie i słuchanie wykładów, bo egzamin faktycznie dosyć trudny. Prowadzący raczej przyjemni i do dogadania [6/10]
Chemia ogólna i nieorganiczna (egzamin) przedmiot odwołujący się do tematów z chemii z liceum. Dodatkowo zaliczenie praktyczne z analizy jakościowej. Obecne seminaria rachunkowe. Przedmiot sam w sobie w porządku, jednak sposób jego prowadzenia już niezbyt. Przychodzisz na zajęcia przygotowany, możliwość konsultacji jest utrudniona, bo prowadzący wychodzą z założenia, że masz to wiedzieć, z czasem da się chociaż trochę dogadać [5.5/10]
Historia medycyny przedmiot niezbyt interesujący i trochę wymagający (mikrofon, kamerki, pytania) [ocena ogólna: 4.5/10]
Język angielski przedmiot raczej w porządku choć niezbyt się czegoś nauczysz, są pewne tematy, które zaciekawią [6/10]
Przysposobienie biblioteczne online [7/10] tylko za formę (nie rozumiem po co specjalny przedmiot do tego)
Wf w zależności od wyboru dla mnie [8.5/10]
Statystyka z elementami matematyki przedmiot gdzie lecisz z materiałem dosyć szybko i jeśli byłeś na matematyce rozszerzonej to będzie to trochę łatwiejsze. Prowadzący w porządku [6.5/10]
Semestr II
Chemia analityczna (egzamin) kolejna chemia, która skupia się tym razem na analizie ilościowej, zdecydowanie jedna z bardziej wymagających chemii w tym semestrze, rozszerzająca obliczenia i teorię. Prowadzący mają problem z ciekawym i łatwym sposobem wyłożenia wiedzy (czytanie prezentacji). Tutaj trzeba dużo się uczyć i doczytywać wiedzę z podręczników. Prowadzący raczej wychodzą z założenia, że wiesz co masz zrobić, więc lekki problem z pomocą jest [5/10]
Chemia fizyczna i znów... chemia. Jest to przedmiot rozbudowany o wiele aspektów. Mamy tu laboratoria, wykłady i oczywiście ćwiczenia rachunkowe. Generalnie prowadzący są pozytywni i da się dogadać, pomagają raczej. Zaliczenie końcowe trudne, należy naprawdę dobrze się do niego przygotować [5.5/10]
Fizjologia (egzamin) sam przedmiot ciekawy, jednak sposób prowadzenia zajęć, kolejność, podejście do studentów już
niezbyt. Notowanie wszystkiego co się da. Ocena [3.5/10]
Higiena i epidemiologia przedmiot średni pod kątem ciekawości jednak ze względu na prowadzących i sposób realizacji zajęć to jest to przedmiot z kategorii może być [6/10]
Histologia (egzamin) przedmiot ciekawy, jednak forma wykładania wiedzy a raczej długość jej trwania powoduje, że niezbyt jest się w stanie wszystko wchłonąć. Prowadzący różni, ja miałem dobrą prowadzącą. Wejściówki do zrobienia. [7/10]
Kwalifikowana pierwsza pomoc przedmiot aby był, zakres teoretyczny przerobiony i wyćwiczony na zasadzie omówienia problemów, podejście prowadzącego raczej w porządku [6/10]
Naukowa Informacja Medyczna przedmiot nie wiem po co jest, bo tak naprawdę to lekkie rozszerzenie przysposobienia bibliotecznego online [6.5/10]
Ochrona własności intelektualnej i dane osobowe przedmiot może lekko interesujący, ale taki zapychacz raczej [6/10]
Socjologia nie można określić po co ten przedmiot jest, ale przynajmniej podejście prowadzącego jest w porządku [6/10]
Technologie informacyjne w medycynie laboratoryjnej to takie zajęcia informatyki, generalnie można robić co się chce, ale zachęcam chociaż trochę słuchać lub skupić się mocno na zajęciach przed zaliczeniem. Podejście prowadzących bardzo prostudenckie i kilka ciekawych rzeczy można z tych zajęć wynieść [6.5/10]
Wf i język angielski jak powyżej
Zwracam uwagę, że np. ocena 6 nie jest równa. Bo przedmioty takie jak chemie itd. są przedmiotami ważnymi to i waga oceny jest ważniejsza. Przedmioty "zapychacze" "online" itd. mają taką ocenę ze względu podejścia do studenta, ciekawości i przydatności

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Uczelnia dysponuje paroma kołami naukowymi natomiast nie mam zdania na tym etapie o tym. Kierunek daje wiele możliwości

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Uczelnia jest słabo zorganizowana, studenci są różni, część jest w porządku, część pracuje tylko dla siebie. Prowadzący również charakteryzują się różnorodnością w podejściu

Jak jest z mieszkaniem?

-

Życie w mieście

Miasto zapewnia wiele możliwości, jednak ostatnie remonty dróg i rozbudowy linii tramwajowych znacząco wpływają na dojazdy osobom mieszkającym dalej od uczelni

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Jeśli wybierasz WUM, bo uważasz, że jest to niesamowita uczelnia, która ma dużą jakość kształcenia, dobrą organizację, wybitnych prowadzących itd. to proponowałbym przemyśleć rekrutację na innych uniwersytetach. Jak na doświadczenie z 1 roku studiowania tutaj nie widzę zbytnich plusów

Analityka medyczna, Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

0

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Ilość nauki w porównaniu z liceum trochę większa, ale bardzo wiele rzeczy się powtarza z materiału maturalnego. Jest czas na rozwijanie zainteresowań, jedynie przed kolokwiami, czy w czasie sesji trzeba przysiąść przy książkach, według mnie. Na pierwszym roku jest bardzo dużo chemii tzn. chemia ogl i nieorg, organiczna, bionieorganiczna, bioorganiczna, analityczna, fizyczna. Dodatkowo anatomia, fizjologia, histologia, biologia medyczna, matematyka, statystyka, informatyka i obowiązkowy wf.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Poziom zajęć jest różny, ale w większość są bardzo przyjaźni prowadzący, bardzo pomagają, by zdać :) materiały są głównie udostępniane dzięki uprzejmości starszych roczników, co jest nieocenioną pomocą i ułatwieniem w nauce. Jest m.in. Studenckie Towarzystwo Diagnostów Laboratoryjnych. Myślę, że dopiero idąc na ten kierunek można zrozumieć jak obszerną wiedzę mają diagności i jak bardzo są w naszym kraju niedoceniani.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Nie spotkałam się z wyścigiem szczurów, cały "rok" jest na tyle mały (ok 50 osób), że znamy się z imienia i pomagamy sobie jak tylko możemy (udostępnianie notatek, wzajemne pocieszanie się ;)) wykładowcy na ogół są bardzo sympatyczni, bardzo miłe panie w dziekanacie.

Jak jest z mieszkaniem?

Słyszałam, że akademiki są dość daleko i większość moich znajomych wynajmuje mieszkania w okolicy wydziału, sama mieszkam w swoim domu.

Życie w mieście

Komunikacja może czasami zawodzić, jeśli chodzi o korki. Ale połączenie z różnymi częściami Warszawy jest bdb. Do centrum, z wydziału, bez korków, można dojechać w 10-15 min. Warszawa daje wiele możliwości do spędzania wolnego czasu, jak każde duże miasto.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Polecam uczyć się, chociaż przysłowiowe "minimum" i w miarę systematycznie, to wtedy jest na prawdę przyjemnie. Ogólnie bardzo pozytywnie zaskoczył mnie ten kierunek i uczelnia, więc czy dla osób chcących pracować w laboratorium, czy tylko poprawiających maturę, polecam.

Analityka medyczna, Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) - opinia studenta II roku studiów stacjonarnych

0

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Ilość nauki na pierwszym roku jest całkiem spora aczkolwiek można sobie tak wszystko zorganizować, że czasu wolnego zostaje sporo. Na pewno trzeba się przygotować na rozwiązywanie zadań z matematyki. Na WUMie akurat na analityce matematyka jest i mimo, że nie jest jej dużo jeśli chodzi o liczbę godzin na uczelni to materiału jest całkiem sporo i są to nowe rzeczy (całki, różniczki - zwłaszcza II semestr czego nie było w liceum). Pozostałe przedmioty wymagają nauki ale są swobodnie do przejścia. Chemia organiczna i analityczna są jednak nieco bardziej wymagające na tym kierunku. Książki można wypożyczać w bibliotece...lepiej to robić jak najszybciej bo czasem ich brakuje w bibliotece głównej WUMu..jednak jest tak dużo różnych źródeł jak internet, skrypty, że często nie są one potrzebne (zależy od przedmiotu). W kolejnych latach jednak jest więcej nauki (II i III rok) II rok czyli wiodące przedmioty jak biochemia, fizjologia, analiza instrumentalna, biologia molekularna. Na III dużo nauki z mikrobiologii i patofizjologii. Moim zdaniem jak ktoś umie sobie rozplanować dobrze czas to jest w stanie dobrze przejść przez 1 rok i to z całkiem dobrymi ocenami. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę ze słabszych i gorszych swoich stron bo nie ze wszystkiego można być najlepszym. Najważniejszy jest umiar.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Uczelnia daje duże możliwości rozwoju...otworem stoją przed nami różne organizacje zrzeszające studentów. Jedną z takich jest "Kreatywny Diagnosta Laboratoryjny" - będąc jej członkiem można uczestniczyć w wielu ciekawych akcjach...jak przygodny pomiar glukozy ludziom w galeriach, tłumaczenie obywatelom kim są diagności, jak ważną rolę odgrywają w diagnozowaniu patologii na poziomie laboratorium...że to oni wykonują badania i zatwierdzają badania i są ważnym ogniwem medycznym obok lekarza i farmaceuty. W organizacji zajmujemy się także współczesnymi problemami tego zawodu zarówno na poziomie edukacji na uczelni(w celu doskonalenia nauczania jak i późniejszym kształceniem i perspektywami po studiach). Na uczelni funkcjonuje wiele kół naukowych w których można uczestniczyć już od 1 roku. Odbywa się wiele konferencji naukowych, które są organizowane przez Kreatywnego Diagnostę Laboratoryjnego. Wyjazdy na krajowe konferencje są również organizowane przez tą organizację. Daje to duże możliwości rozwoju, poszerzenia wiedzy i poznania wielu ciekawych osób. Biblioteka uczelni z czytelnią jest bardzo dobrze zaopatrzona. Po ukończeniu kierunku jest wiele możliwości...można pracować w laboratoriach diagnostycznych, w instytucjach naukowo badawczych, można także wybrać karierę naukową i dostać się na doktorat pracując na uczelni.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Na uczelni panuje zdrowa atmosfera, wszyscy sobie pomagają, nie spotkałem się z "wyścigiem szczurów". Wobec siebie jesteśmy serdeczni, pożyczamy sobie wzajemnie notatki i wzajemnie rozwiązujemy problemy...zarówno te naukowe jak i organizacyjne związane z uczelnią (terminami kolokwiów, egzaminów etc.).

Życie w mieście

Komunikacja w Warszawie jest bardzo dobra tzn. punktualna, dobrze funkcjonująca, na uczelnie można się dostać zarówno autobusem jak i tramwajem. W Warszawie jest mnóstwo możliwości spełnienia wolnego czasu jak to w dużym mieście. Gorzej jest z kosztami bo niestety życie w Warszawie jest dosyć drogie...wiele osób za to daje radę łączyć naukę z pracą w stolicy.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Kierunek bardzo ciekawy, wiele interesujących przedmiotów mogących zainteresować każdego.