Opinie o uczelniach

Stale poszerzana baza opinii o kierunkach studiów i uczelniach z całej Polski. Znajdziecie tu m.in. opinie z uczelni medycznych, technicznych i humanistycznych.
Baza zawiera subiektywne, anonimowe opinie. Jeżeli nie zgadzasz się z opinią na temat swojej uczelni - napisz własną.

Znalezionych opinii - 70

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

- Histologia:

Komentarz:
Nauki było dość sporo, konieczne było dobre przygotowanie do wejściówek oraz kolokwiów. Jednak jeśli ktoś był chętny i regularnie się uczył, to nie miał najmniejszego problemu z tym przedmiotem. Wszystkie terminy kolokwiów oraz egzaminów były podane zaraz na samym początku roku akademickiego, co wg mnie jeszcze bardziej ułatwia zadanie z tym przedmiotem - łatwiej wszystko zaplanować. Sama katedra jest bardzo przyjazna, każdy asystent był skory do wytłumaczenia i pomocy - czy to w czasie zajęć (jak rysowaliśmy preparaty) czy po zajęciach (jeśli ktoś miał jakieś pytania). Koordynator przedmiotu również nie jest osobą problemową, bardzo pomagał w czasie roku akademickiego - aby "przyzwyczaić się" do studiowania :). Nie ma co dużo pisać... JEŚLI zwyczajnie się przyłożysz i troszkę pouczysz, na luzie zdasz ten przedmiot. Podręcznik wymagany to Zabel, moim zdaniem fajnym, przejrzystym językiem napisany. Jeśli komuś brakowało czasu, korzystano również ze skryptu "Manifest Histologiczny".

Forma zajęć:
Zajęcia składają się z: wykładów, ćwiczeń, seminariów oraz e-learningów. Największą część stanowiły ćwiczenia, przed każdym ćwiczeniem była wejściówka oceniana na max 2 pkt (uzyskanie choćby 0 pkt, nie powodowało "wylecenia z sali"; jedynym formalnym wymogiem było uzyskanie sumy WSZYSTKICH pkt wynoszącej co najmniej 60%). Fakt, kiedy otrzymamy "ocenę" za wejściówek zależał od asystenta (mogliśmy wynik poznać albo na samych zajęciach albo dopiero za tydzień).
Wykłady odbywały się online :).
Seminaria - ta część składał się jedynie z 2 zajęć z zakresu embriologii. Na końcu drugich zajęć była wyjściówka, której zaliczenie nie było wymagane (ale pkt z niej wliczały się do sumy punktów).
E-learningi - były to takie mini "wykłady", które pozwalały na naukę we własnym zakresie czasu. Po każdym z nich był test do obowiązkowego zaliczenia. Każdy z nich był online, można wielokrotnie do nich podchodzić.


- Fizjologia:

Komentarz:
Zajęcia stacjonarne bywały różne, jednak większość prowadzących bardzo ciekawie opowiadała. Spory ułatwieniem był fakt, że zawsze przed zajęciami uzyskiwaliśmy dostęp do prezentacji. Dzięki czemu, mogliśmy dopisywać tylko "niezawarte" rzeczy, a nie to co jest na slajdach, które uzyskamy za "x czasu". Kolokwia nie były trudne, jeśli ktoś był przygotowany, to łatwo dało się uzyskać dobry wynik - a ten był dość ważny. Przedmiot posiada 2 opcje "nagrody" dla studentów, można było zostać albo dopuszczonym do terminu 0 egzaminu (który zawiera materiał jedynie wykładowy) albo uzyskać dodatkowe punkty do egzaminu (co przekłada się na późniejszą ocenę). Egzamin nie należał do łatwych, jednak ponownie - systematyczna nauka, to klucz. Jednak, nie nauka na zasadzie zakuj! A zrozumienia, bo trudno zapamiętać to wszystko tak na sucho.. Jeśli w ogóle fizjo da się zapamiętać bez jakiegoś zrozumienia? Cały materiał wymagany do kolosów oraz egzaminu był zawarty jedynie w prezkach, nie było konieczne czytanie żadnych książek czy skryptów.

Forma zajęć:
Zajęcia składają się z: wykładów i seminariów.
Wykłady były w formie e-learningów, które każdy mógł obejrzeć, kiedy chciał.
Seminaria były podzielone na stacjonarne i na formę e-learningów. Po każdym e-learningu były testy do zaliczenia (online, wielokrotna opcja pisania).


- Anatomia:

Komentarz:
To niestety chyba najmniej zorganizowany przedmiot na tym roku. Częste zmiany, zamieszania, zmienianie ilości pkt na kolokwiach (ciągłe braki w sumie pkt). Prowadzący bywali w różnych nastrojach - raz byli bardzo pomocni a drugiego dnia niesympatyczni i uszczypliwi. Mimo tego wszystkiego, zaliczenie przedmiotu nie było aż tak trudne. Jednak wymagało to sporo pracy własnej - szukania zdjęć na internecie i dowiadywania się samemu... A spora część z tych rzeczy, z którymi zostaliśmy sami wg mnie powinna zostać wyjaśniona! Sami prowadzący, wykładowcy narzekali i nabijali się z podręcznika, który katedra Nam zaleca. Jednak mimo to, mamy się z niego uczyć.. Czy coś jest tu nie tak? No skądże znowu.. Mowa o Woźniaku. Serio, polecam znaleźć inny podręcznik do nauki... Ale nadal, pamiętajcie że i tak - prawdą do odwołań jest to, co pisze Woźniak :), nawet jeśli źle pisze.. Miło.

Forma zajęć:
Zajęcia składają się z: wykładów, seminariów i ćwiczeń.
Ćwiczenia były typowe jak na każdej uczelni... Chodzenie wokół ciał i szukanie struktur na własną rękę bądź na polecenie kogoś. Czasem jakaś odpytka na pkt (za aktywność; które wliczają się sumy pkt z przedmiotu).
Seminaria. One składają się z 2 części: studenckiej i prowadzących. W studenckiej musieliśmy podzielić się na zespoły i wykonać prezentacje. Tematy albo dawali asystenci albo sami wybieraliśmy (wtedy musiały one być przez nich zatwierdzone). Część osób była z tych prezentacji zwolniona, przez wygranie quizu na seminariach prowadzonych przez asystentów.


- Chemia medyczna

Komentarz:
Bardzo miła katedra. Ćwiczenia dość ciekawe, od pracy z materiałem biologicznym po pracę z samymi związkami. Asystencie byli bardzo chętni odpowiadać na Nasze pytania. Prowadzący na wykładach i seminariach zawsze starali się wyjść od najprostszych rzeczy, które zahaczały o materiał maturalny, a potem przechodzić coraz to dalej. Do nauki zakład przygotował książeczkę, która jest genialna i mega pozwala się przygotować do kolosów i samego egzaminu.

Forma zajęć:
Zajęcia składają się z: wykładów, seminariów i ćwiczeń.
Wykłady odbywały się w formie stacjonarnej, po wykładach otrzymywaliśmy dostęp do prezek.
Podobnie sytuacja wyglądała z seminariami - też stacjo oraz były udostępnione prezki
Ćwiczenia. Przed każdym z ćwiczeń odbywało się kolokwium z danej partii materiału. Ponownie, nie było konieczne z każdego koła mieć 60%, wymagane było min. 60% z sumy.


- Biofizyka

Komentarz:
To był mega trudny przedmiot... Nie z samego faktu ilości nauki, tylko jego całości... Jednak każdy podołał temu przedmiotowi. Trzeba się starać i pokazywać, że człowiekowi zależy, a każdego jakoś przepuszczą do egzaminu 🥲. Ten przedmiot wymaga jedynie komentarza "wytrwałość i żelazne nerwy".

Forma zajęć:
Zajęcia składają się z: wykładów, ćwiczeń i seminariów.
Wykłady były online. Dostawaliśmy po nich dostęp do prezek.
Ćwiczenia. Przed każdym z nich była wejściówka (taka sama zasada jak wcześniej). Dodatkowo musieliśmy zdawać protokół z ćwiczeń, który był oceniany od 1-4.


- Biologia (Parazytologia)

Komentarz:
Kolejna wspaniała katedra! Prowadzący sam z siebie przygotował dla Nas pulę przykładowych pytań, powiedział "NaCoBeZU". Nic dodać, nic ująć! Na ćwiczeniach chętnie odpowiadał na Nasze pytania i starał się jak mógł... zachęcić do tych robaczków XD. Nie było jakoś dużo nauki z tego przedmiotu, kilka kwestii z teorii a tak to głównie rozpoznać zdj cudów i je nazwać.

Forma zajęć:
Zajęcia składały się z: wykładów i ćwiczeń.
Wykłady były online. Dostęp do prezentacji dostaliśmy chyba do wszystkich z góry (ale nie jestem pewn*).
Ćwiczenia były stacjonarnie. Oglądaliśmy pod mikroskopami różne "robaczki", potem musieliśmy wypełnić plik z materiałami na dane ćwiczenia bądź formą zaliczenia ćwiczeń było zwyczajne odnalezienie czegoś na szkiełku :D.


- Język ang.

Komentarz:
Prowadzące są przychylne i sympatyczne. Sam przedmiot jest dość prosty, polega z grubsza na wyuczeniu się danej porcji słówek medycznych oraz zaliczeniu dialogu medycznego bądź artykułu medycznego (albo tych 2 form; możliwe jest również nie wykonywanie żadnej z nich jeśli uzyska się min 60% sumy pkt). Egzamin jest dopiero na 2. roku.

Forma zajęć:
Zajęcia odbywają się jedynie w formie stacjonarnego lektoratu.


Reszta przedmiotów trwała krótko i wg mnie nie była znacząco istotna dla przebiegu roku. Każdy z roku gładko przez nie przebrnął.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Są bardzo duże. Już na pierwszym roku dostawaliśmy oferty pójścia na konferencje naukowe i mikro szkolenia. Było również wyjazdowe szkolenie z szycia chirurgicznego (darmowe). O ilości kół naukowych nie wspomnę, na pewno każdy znajdzie coś dla siebie!

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Bardzo sympatyczna! Każdy na roku próbuje sobie pomóc. Momentami czuć między ludźmi lekką presję i wzajemny stres, ale nie jest to przesadne, że każdy by każdego zjadł. Nie ma problemu z podejściem do kogoś i zapytaniem się o to, czego nie wiemy. Na moim roku było dużo integracji, wyjść... więc każdy +/- kojarzy choć tę połowę roku. Brak jest również jakiś konfliktów. W końcu razem jesteśmy w tym wszystkim, prawda? Trzeba więc się wspierać :)

Jak jest z mieszkaniem?

Nie znam cen akademików, jednak zapewne jest to gdzieś na stronie uczelni. Kawalerkę w fajnym standardzie i ludzkim metrażu można znaleźć do 2300-400 ze wszystkimi rachunkami. Jest na pewno lepiej niż w Wawie czy Krakowie XD

Życie w mieście

Poznań jest sporym miastem - nie za dużym i nie za małym. Atrakcji czy to turystyczno-sezonowych czy koncertów etc. nie brakuje. Kluby student ponoć znajdzie wszędzie, więc w Pzn też XD. Komunikacja miejska jest bardzo fajna, z łatwością można szybciutko wszędzie dojechać (tylko trzeba uważać na remonty :c ).

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Nie fiksujcie się na samej nauce! Mózg też musi odpoczywać żeby mieć miejsce na wiedzę :)

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Pomorski Uniwersytet Medyczny (PUM) - opinia studenta II roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Moim zdaniem pierwszy rok jest bardzo spoko, jeżeli ktoś się uczy regularnie to da sobie radę. Tak naprawdę najważniejsza jest anatomia i histologia a z reszty przedmiotów jest raczej luz. Na anatomii mamy tylko j. Polski. Nie spotkałam się z żadnym strasznym prowadzącym więc bardzo na plus. Uczelnia prostudencka, można się dogadać jeżeli chodzi o terminy, przekładanie zajęć itp. Z histologii i anatomii można walczyć o zwolnienie z egzaminu co nie jest chyba często spotykane na innych uczelniach.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Widać, że uczelnia się mocno rozwija, jestem po pierwszym roku więc nie mam za dużo wiedzy na temat rozwoju ale wiem, że są często organizowane jakieś szkolenia, koła i konferencje.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Na pewno zależy na jaką grupę się trafi ale myślę, ze wśród tylu osób każdy znajdzie kogoś spoko dla siebie. Jeżeli chodzi o wykładowców większość bardzo pomocna i wyrozumiała.

Jak jest z mieszkaniem?

Wynajmuje mieszkanie z koleżanką i myślę że jak w większości miast wiadomo, że ciężko znaleźć coś fajnego w dobrej cenie. Za 2 pokojowe mieszkanie z osobną kuchnią aktualnie najczęściej widzę oferty za około 2500 zł

Życie w mieście

Miasto jest bardzo zielone, jest dużo parków, ulice są szerokie i widać że dużo z nich jest świeżo po remoncie. Polecam mieszkać na Pomorzanach, ponieważ tam znajduje się szpital w którym jest większość zajęć, albo w centrum bo jest wszędzie blisko. Komunikacja raczej w porządku, bilety są bardzo tanie w porównaniu do trójmiejskich standardów tak samo parkingi. Dużo różnych restauracji i parę fajnych klubów.

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Uniwersytet Medyczny w Lublinie - opinia absolwenta studiów stacjonarnych

3

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Ilość materiału jest do ogarnięcia, jednak jedynym mankamentem jest ilość zajęć - trzeba się na pewno przestawić z licealnego trybu uczenia na czysto medyczno-studencki. Po 5 latach tego kierunku muszę powiedzieć, że największe znaczenie ma szczęście co do asystenta, bo jedni są bardzo przychylni, a niektórzy to bona fide sadyści.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Możliwości rozwoju są w olbrzymiej mierze zależne od asystenta i od tego jacy pacjenci się trafią. Przykładem tego może być ortodoncja, gdzie dopiero na ostatnim semestrze widzieliśmy jak się przyjmuje pacjentów, co jest moim zdaniem kluczowe w zrozumieniu jak przebadać pacjenta ortodontycznie.
Plusem jest to, że budynki są nowe, szczególnie UCS.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Brak jest moim zdaniem "wyścigu szczurów" w porównaniu do niektórych szczególnych akcji, które miały miejsce na kierunku lekarskim, ale jest to raczej związane z modernizacją dzisiejszego studiowania. Na 1 roku i tak każdy jest sam, bo jest to okres adaptacyjny do studiów.

Życie w mieście

Obecnie zdecydowana większość budynków związanych z tym kierunkiem jest praktycznie w jednym miejscu, szczególnie na końcowych rocznikach. Jest to duży plus w porównaniu np. z kierunkiem lekarskim, który na niektóre zajęcia musi jeździć całe kilometry, co jest znacznym utrudnieniem.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Największy tip to posiadanie pojęcia na które przedmioty trzeba się dokładnie uczyć. Anatomia, histologia, patomorfologia, immunologia, chirurgia stomatologiczna, i w pewnym stopniu protetyka to przedmioty na które należy poświęcić szczególną uwagę. Oczywiście, wszystko zależy od asystenta. Na każdej katedrze jest jeden lub dwóch szatanów co cisną 10x mocniej niż wszyscy inni, więc bardzo dużo zależy od szczęścia.

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Pomorski Uniwersytet Medyczny (PUM) - opinia studenta V roku studiów stacjonarnych

4

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Nie było źle. Testy na anatomii od lat te same. Trochę trzeba było uczyć się z histologii. Wiadomo, inaczej niż w liceum, ale poszło!

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Biblioteka super. Dużo dodatkowych zajęć i warsztatów. Trochę ciężko na klinicznych zajęciach, bo wymagają. Mało implantologii. Tylko jedno ćwiczenie z wkręcania implantów i to w sztuczne szczęki. Niby na IV roku uczyliśmy się maszynowego opracowania kanałów, a ledwo u dwóch pacjentów udało mi się opracować trzonowce. Ale to początek roku, może później będzie lepiej.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Różne. Są bardzo fajni asystenci, a są też i niefajni. Jak wszędzie chyba.

Jak jest z mieszkaniem?

Zależy co się chce mieć. Kawalerka od 1400 do 2000 zł. Akademik bez problemu można dostać.

Życie w mieście

Komunikacja ok. Zajęcia ze stomatologii w jednym miejscu.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Nie wiem, jak w innych uczelniach. Podobno w innych robią po 18-20 kanałówek. I wypełniają gutaperką na gorąco i robią dużo porcelanowych uzupełnień - ja zrobiłem do tej pory dopiero jeden most i jedną koronę.

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Uniwersytet Medyczny w Lublinie - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Nauki jest o wiele więcej niż w liceum, nie ma co ukrywać. Wyjątkowo mamy na I roku i anatomię i histologię i fizjologię i biochemię. Ale wszystko jest do zdania! U mnie sesja zamknięta w pierwszym terminie!

Uczelnia jest cudowna, budynki nowoczesne, centrum symulacji medycznej zachwyca.

Prosektorium otworzone jest codziennie, można przychodzić ćwiczyć przed szpilkami, nawet w soboty, co zdecydowanie wyróżnia naszą uczelnię na tle innych. Działa też wypożyczalnia kości.

Już od I roku ćwiczymy normalnie na fantomach!! Chyba jako jedyna uczelnia razem z UMB mamy zachowawczą. Uczymy się jak opracować ubytki i je wypełniać. Dodatkowo uczymy się, jak używać skaner wewnątrzustny, ćwiczymy na symulatorach haptycznych!!

Co najważniejsze, a mało osób o tym wspomina (w odróżnieniu od Wrocławia czy Łodzi) nie musimy sami kupować zębów do ćwiczeń, gumek do polerowania, wierteł, materiałów, koferdamu itd. itd. Wszystko załatwia nam uczelnia :D

Uczyliśmy się też zakładać wenflony, wykonywać zastrzyki, zakładać maskę krtaniową!

Na histologii nie trzeba u nas rysować preparatów. Generalnie histologia sama w sobie była u nas bardzo przyjemna.

Anatomia nieco gorsza. Kolosy bardzo trudne, na podstawie Bochenka. Na szpilkach obowiązuje nas język polski i angielski.

Biochemia trudna, ale za średnią 4.0 można było podejść do zerówki, którą zdał każdy.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Jestem zachwycona. Biblioteka jest świetnie zaopatrzona, na dobrą sprawę nie trzeba kupować żadnych książek. Mnóstwo warsztatów (darmowych!!), jak np. pobieranie krwi, lakowanie zębów, USG, szycia chirurgicznego. Mnóstwo kół naukowych.

Małe grupy, np. na anatomii po 15 osób, a na zajęciach z fantomami i późniejszych klinicznych tylko po 5 osób.

Warunki zaliczeń z każdego przedmiotu przejrzyste i jasne. Nikt nie chciał nikogo na siłę uwalić (jedynie fizjologia w niektórych grupach była nieco bardziej niesprawiedliwa).

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Wyścig szczurów delikatnie zauważalny, ale to jak wszędzie :D Grupy raczej pomocne, ludzie nastawieni pozytywnie.

Jak jest z mieszkaniem?

Ceny mieszkań w całym kraju obecnie są z kosmosu. Nie wiem jak z pojedynczymi pokojami, ale kawalerkę da się dorwać tak do 1700/800 zł

Życie w mieście

Stare miasto cudowne, masa fajnych restauracji, dużo parków, drzew. Komunikacja miejska w bardzo przystępnej cenie, nigdy nie miałam z nią żadnych problemów.

Dodatkowym plusem (porównując chociażby z śumem) jest to, że wszędzie między budynkami da się dojść na piechotę. A nawet jeśli lał deszcz, to dwa najbardziej od siebie oddalone budynki, to kwestia 2 przystanków autobusowych.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Polecam serdecznie każdemu! Ja jestem zauroczona uczelnią. Mimo, że pierwszy rok mnie strasznie zmęczył, satysfakcja jest ogromna! Po zajęciach z fantomami wiem, że to jest właśnie to!!

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku (UMB) - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Tempo nauki w miarę roku się rozkręca, ale nie jest też jakieś zawrotne. I rok to przyzwyczajenie się do nowego sposobu nauki. Najwięcej na naukę poświęcałem na początku 2 semestru, ponieważ weszło dużo nowych przedmiotów, które na szczęście szybko się skończyły oraz koniec 2 semestru z powodu wielu zaliczeń. Z książek raczej się nie korzysta, uczymy się z notatek z poprzednich lat.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Z poziomem zajęć jest różnie, na zapychaczach panuje doktryna "czy się stoi, czy się leży, zaliczenie się należy". Na przedmiotach ogólnolekarskich uczymy się na kolokwia i egzaminy. Natomiast zajęcia stomatologiczne to nauka na wszystkie zajęcia. Najwięcej nauki wymagały nauczanie przedkliniczne i periodontologia, na wszystkich zajęciach była odpytka + ewentualnie poprawki jak ktoś nie zaliczył. Asystenci od tych przedmiotów byli bardzo mili, pomocni i kompetentni. Największą zaletą uczelni jest prężnie działający PTSS, który daje dużo możliwości rozwoju jak np. wyjazdy na konferencje, udział w akcjach profilaktycznych.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Jest super, dobry przekaz leci i niech się trzyma cała stoma. Większość asystentów bardzo spoko, uczelnia jest prostudencka. Nie ma problemu z przekładaniem zaliczeń/kolokwiów/egzaminów. Wyścigu szczurów na I roku nie było, podobno zaczyna się na ostatnich latach.

Jak jest z mieszkaniem?

Całkiem tanio, mieszkanie 40m w centrum wychodzi do 2 000 zł.

Życie w mieście

Słabo, po pierwszym semestrze puby nam się skończyły i co piątek chodziliśmy do tego samego. Nie ma co ukrywać, to nie jest imprezowe miasto. Pałac jest przepiękny <3

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Gdybym miał jeszcze raz wybierać uczelnię, wybrałbym UMB. Asystenci są super, zawsze pomagają. Dużą zaletą jest duży wpływ studentów na kierunek poprzez PTSS (konferencje, akcje profilaktyczny, możliwe ze jakieś szkolenia też były). Na I roku raczej mało kto odpada, bardziej rezygnują osoby, którym kierunek nie odpowiada. Mamy super wyposażone centrum symulacji medycznych.

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Pomorski Uniwersytet Medyczny (PUM) - opinia studenta IV roku studiów stacjonarnych

2

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Trochę mniej niż na wyższych latach, ale nadal dużo. Wszystko da się jednak zdać.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Istnieją koła naukowe, do których można się zapisać oraz różne organizacje studenckie.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Beznadziejna! Jeśli ktokolwiek chce się wybrać do Szczecina na ten kierunek, niech się zastanowi dwa razy. Mobbing, poniżanie, walenie pięścią w stół, brak konkretnych odpowiedzi na zadane pytanie to tylko niektóre cechy części prowadzących na zajęciach klinicznych. Brakowało jedynie żeby mnie pobili i opluli. Nie można nawet rozwiązać niejasności związanych z wejściówkami, a na jakiekolwiek pytanie albo zostaniesz odesłany do książki albo zmieszany z błotem, poniżony i pozostawiony bez odpowiedzi. Większość błędów prowadzących na zaliczeniach jest rozpatrywane na niekorzyść studenta.
Na prodziekanów nie ma co liczyć w jakiejkolwiek podbramkowej sytuacji. Mają ją totalnie w poważaniu. W niczym nie pomogą, rozłożą ręce, co najwyżej zaszkodzą mówiąc prowadzącej kto przyszedł na tą osobę się pożalić.

Jak jest z mieszkaniem?

Jest ok, ceny takie jak w innych dużych polskich miastach.

Życie w mieście

Wszystko ok.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Jeśli ktokolwiek wybierze się na tą uczelnię z tym kierunkiem, bo nie ma wyższego wyniku to niech zrobi sobie przysługę i zmieni ją jak najszybciej po pierwszym roku!

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Uniwersytet Medyczny w Łodzi - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Nauki na pewno więcej jest w pierwszym semestrze, który jest bardziej wymagający. Jednak nie znam nikogo, kto musiałby poświęcać na nią całe dnie. Dużo zależy od wiedzy, jaką wyniosło się z liceum i tego, jak szybko ktoś uczy się w ogóle. Jednak znalezienie czasu na odpoczynek, spotkania z przyjaciółmi, czy jakąś imprezę nie jest problemem.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Biblioteka uczelni jest bogato wyposażona, aczkolwiek jeśli komuś zależy na wypożyczeniu najważniejszych podręczników, polecam wybrać się po nie jak najszybciej. Cib jest świetnym miejscem do nauki, przed sesją jest otwarte całodobowo. Uczelnia organizuje dodatkowe wykłady, funkcjonują koła naukowe, a także chór. Nie można zapomnieć także o Akademickim Związku Sportowym, w którym aktywnie działa wiele sekcji. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Większość prowadzących to wspaniali, wyrozumiali ludzie, którzy potrafią postawić się na miejscu studentów. Wymagania stawiane przez uczelnię są z reguły jasno określone, niesprawiedliwe traktowanie zdarza się bardzo rzadko - takie przynajmniej są moje odczucia.

Jak jest z mieszkaniem?

W ostatnim czasie ceny wynajmu wzrosły w całej Polsce, jednak odnoszę wrażenie, że na tle innych miast w Łodzi jest stosunkowo dobrze.

Życie w mieście

Komunikacja miejska jest... Ciekawa. Rozkłady jazdy zmieniane są często, poszczególne drogi są zamykane i otwierane ponownie. Jednak da się przeżyć, zwłaszcza, jeżeli ktoś jeździ głównie tramwajami, gdyż one są bardziej punktualne.
Dla mnie Łódź ma w sobie wszystko, co potrzebne w dużym mieście - restauracje, bary, kina, teatry, różne muzea. Ogromnym atutem są piękne parki, zwłaszcza park na Zdrowiu, którego spora część jest po prostu wycinkiem lasu. Jeśli ktoś lubi pływać, może wybrać się do Aquaparku Fala. Ciekawym doświadczeniem jest obserwacja miasta sama w sobie - kontrast między pięknymi, odnowionymi kamienicami i budynkami, które lata świetności mają już za sobą jest w sumie całkiem interesujący. Nie można zapomnieć o starych fabrykach z cegły, w których obecnie mieszczą się sklepy czy restauracje (Manufaktura).

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Z początku Łódź była dla mnie wyborem "jakby co", jednak ostatecznie zdecydowałam się właśnie na nią. I naprawdę nie żałuję. Jak dotąd UMED pozytywnie zaskoczył mnie swoją kadrą oraz nowym wyposażeniem. Mam nadzieję, że przyszłe lata okażą się tam samo dobre, jak pierwszy rok tutaj.

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) - opinia studenta IV roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Na samym początku duużo czegoś z czym każdy absolwent tego kierunku miał do czynienia jak i każdy który się tam wybiera, Anatomia :D.
Dużo informacji i stron do wykucia na jeden dzień jak i po Polsku i po Łacińsku. Nie zdarzyło mi się mieć wejściówek jak i wyjściówek i nikt nie ładował na nas presji i stresował przed kolokwiami i egzaminami.
Myślę że tak 4-5 godzin dziennie to max jaki ja osobiście poświęcałam na naukę gdzie bardzo adorowałam (i nadal adoruję) tutejszą bibliotekę, gdzie spokojnie można się skupić i pouczyć konsultując się z innymi studentami. Kiedy zdasz te najtrudniejsze momenty wszystko staje się jaśniejsze, wychodzisz na jasną drogę tego kierunku i czujesz że dobrze wybrałeś.

Drugi rok jest jednym z ulubionych, ale nadal wymaga od nas szczególnej wiedzy. W połowie drugiego semestru była Farmakologia, która w brew pozorom była nawet przyjemna i satysfakcjonująca w przyswajaniu z niej wiedzy. Moja ulubiona część czyli praca na fantomach i nauka jak prawidłowo ustawiać się przy pacjentach mając również komfort swojej pracy. W drugim roku organizm i mózg jest przyzwyczajony do ilości nauki i wiedza przychodzi zupełnie szybciej ale z latami jest jej coraz mniej i wchodzi więcej praktyki.

Trzeci rok i pierwsze widzenie z pacjentami. Cudowne uczucie poczuć się jak w twoim żywiole. Nowoczesny sprzęt na nowym wydziale i możliwość pod nadzorem wykonania zabiegu pod nadzorem z elementami psychologi. Szczególnie moim celem wtedy (jak i teraz) było usatysfakcjonowanie pacjenta z danego zabiegu bezboleśnie i bez traumy. Podsumowując 3 rok to więcej praktyki i trochę teorii z pogłębianiem wiedzy.

4 rok mój obecny niedługo kończę :))
Mój faworyt zdecydowanie.
Chirurgia Stomatologiczna.
Pedodoncja.
Stomatologia zachowawcza z endodoncją.
Nauka prawidłowego podawania znieczulenia (nie było takie złe ale książki z poprawnym kątem i miejscem wkuwania wzbudzają na pewno w ludziach kontrowersje.
Testowaliśmy na sobie, a potem przelaliśmy to na pacjenta (wyszło dobrze).
Czujesz końcówkę tego co miałeś się nauczyć i zaczynać poszerzać swoją wiedzę w wybranym przez ciebie kierunku.
Studia bardzo polecam, zawsze myślcie że potem będzie tylko lepiej bo na tych studiach się to w 100% sprawdza.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Poziom zależy od wykładowcy, ale jest on zwykle bardzo wysoki. Warsztaty i obozy ale osobiście jestem fanatykiem oddzielnych kursów i pochwaleniem się swoją wiedzą w ich trakcie po takim kursie. Biblioteka bardzo dobrze wyposażona przyjemne miejsce do nauki (szczególnie do anatomii) możliwość książek jest i przyjazna atmosfera.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Wykładowcy jedni z pasją inni mniej, ale tak czy siak podejście bardzo dobre. Relacje studentów jeszcze lepsze szczególnie ze starszych lat (pozdrawiam 5 rok :)). Pomoc i wzajemne wymienianie się notatkami albo odkupywanie taniej podręczników od starszych roczników.

Jak jest z mieszkaniem?

Z mieszkaniem mi pomaga rodzina, więc akurat nie mam co tutaj szczególnie napisać.

Kierunek lekarsko-dentystyczny, Uniwersytet Medyczny w Lublinie - opinia studenta I roku studiów stacjonarnych

5

Jak wygląda nauka na pierwszym roku?

Nauki jest dużo. Jako jedyna z niewielu uczelni na I roku mamy zarówno anatomię, histologię, biochemię i fizjologię. Ale katedry są bardzo prostudenckie, co sprawia że wcale nie jest aż tak źle. Mamy świetnie wyposażoną bibliotekę, nie trzeba kupować żadnych książek - wszystkie można wypożyczyć. Po pierwszej sesji, nie odpadł nikt, każdy prędzej czy później poradził sobie z egzaminami, czy zaliczeniami. Ogromnym plusem są też zdalne wykłady. Tym, co najbardziej mnie zachwyciło są przedmioty stomatologiczne realizowane już od samego początku. Pierwszy semestr to anatomia narządu żucia wraz z materiałoznawstwem, a drugi (co ciekawsze) zaczynamy już od stomatologii zachowawczej, gdzie będziemy mogli pracować przy unitach. Ciekawa jest również anatomia radiologiczna głowy i szyi gdzie uczymy się odczytywać różne rzeczy na zdjęciach wewnątrz i zewnątrz ustnych. A jakie są najcięższe przedmioty? Anatomia - przez bardzo rozległy materiał i częste szpilki (obowiązują nas nazwy polskie, angielskie i podanie strony) oraz biochemia - dużo, często nie przystępnie napisanego w książkach, trudnego materiału. Jedynym z przyjemniejszych przedmiotów jest o dziwo histologia.

Jak oceniasz możliwości rozwoju jakie daje uczelnia i/lub wybrany przez Ciebie kierunek?

Być może moja opinia zmieni się w przeciągu dalszych lat studiowania, ale jak do tej pory jestem zauroczona uczelnią. Możliwości do rozwoju jest mnóstwo, od I roku można brać udział we wszelakich akcjach profilaktycznych - czy to w liceach, przedszkolach, żłobkach, domach dziecka, galeriach handlowych. Szeroka jest też oferta kół naukowych. Ogromnym plusem jest możliwość chodzenia samemu „po godzinach”, a nawet w soboty do prosektorium - pomocne zwłaszcza przed szpilkami. Pozwala to na spokojne powtórzenie wszystkich struktur. Organizowanych jest tez dużo warsztatów (darmowych) - np. z pobierania krwi, wykonywania USG, lakowania zębów na unitach stomatologicznych czy szycia chirurgicznego.

Jaka atmosfera panuje na uczelni?

Wiadomo, na każdej uczelni są zarówno ci milsi jak i ci bardzo wymagający asystenci, czy wykładowcy. Nie spotkałam się jednak osobiście z żadnym, który wybitnie specjalnie utrudniłaby zaliczenie przedmiotu. Wyścig sznurów - lekko odczuwalny, ale dużo zależy po prostu od grupy.

Jak jest z mieszkaniem?

Mieszkania jak wszędzie, obecnie sporo kosztują. Ale da się znaleźć je w akceptowalnej cenie, blisko uczelni.

Życie w mieście

Stare miasto w szczególności zachwyca i przyciąga uwagę, dużo kawiarni, restauracji, miejsc na spacery. Dobra komunikacja miejska.
Ogromnym plusem jest to, że cała uczelnia mieści się w praktycznie jednym obszarze miasta. Wszędzie można dojść na piechotę, co różni ją chociażby od ŚUMu.

Własne uwagi, spostrzeżenia, wskazówki

Kierunek spełnił wszystkie moje oczekiwania. Cieszę się, że wybrałam uczelnię w Lublinie.

Strony